Mekong avontuur - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu Mekong avontuur - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu

Mekong avontuur

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aad en Yvonne

01 November 2007 | Vietnam, Hanoi

In de plaats Can Tho hebben we geslapen. Can Tho is een aardige plaats met zelf zoiets van een boulevard. Er staan ook een paar franse koloniale huizen en in een ervan hebben we voortreffelijk gegeten. We hebben alleen geen droge voeten gehouden. De Can Tho rivier overstroomt vaak in dit seizoen. Dat hebben wij dus mogen meemaken. Iedereen is er verder gelaten onder, de straatverkopers gaan gewoon door en zetten hun voeten op de sporten van hun krukje. Niets aan de hand.
De dag daarna waren we terug in Saigon en hebben we de Cu Chi tunnels bezocht. Dat is een bijna 250 km langs ondergronds stelsel van kamers, keukens, gangen e.d. toendertijd om tegen de Franse onderdrukking te vechten, later tegen de Amerikanen. Ongelofelijk hoe klein en mager je moet zijn om een beetje normaal erdoorheen te kunnen. In de middag de chinese wijk Cholon bezocht, daar was het nog drukker dan in de rest van Saigon. De mooiste straat vond ik die waar ze alleen maar medicinale kruiden verkochten. Zakken vol met vreemde paddestoelen, kruiden enz. De geur was heerlijk en kwam ons al van verre tegemoet.Uitgeput waren we 's avonds.
Nu gaan we een dag of twee relaxen aan het strand in een bungalowtje in Mui Ne Beach. Misschien gaan we nog wel sleeen vanaf de zandduinen die hier zijn, we zien wel. Ook schijnt er een vissersdorpje dichtbij te zijn, dat is ook altijd wel goed voor mooie foto's.
Nou alles weer verteld in een notedop. We horen graag jullie reacties. Nu gaan we maar weer eens, wat vervelend toch, eten en een lekkere fruitjuice drinken aan zee.

  • 01 November 2007 - 15:21

    Monique:

    Dat klinkt allemaal erg leuk zeg. Zitten wij hier een beetje in het grijze nederland. De klok is verzet en het is nu erg vroeg donker. Met jullie vizsla meisje gaat het goed, ze is al aardig opgenomen in de roedel. Ze is wel echt een spring in het veld, maar ook een grote knuffel. Vanmorgen kwam ze even bij mij in bed liggen, mmmh volgens mij heeft ze dat wel meer gedaan.

    Geniet nog lekker van jullie reis en bljven schrijven hoor.

    Groetjes Monique

  • 01 November 2007 - 18:54

    Mar:

    Gezellig om te lezen hoor. Zo zijn we er ook een heel klein beetje bij. Die Chinese wijk lijkt mij geweldig om eens doorheen te struinen. O wat leuk zo'n vissersdorpje! Nou ik ben zeer benieuwd naar de foto's die jullie gaan maken en gemaakt hebben. Die zijn altijd zo mooi! Ja Yvonne jullie hebben het toch maar moeilijk he, ik heb met jullie te doen hoor! ;) Greetzzz Mar

  • 06 November 2007 - 08:18

    Roos:

    Nou jullie leren dit land super goed kennen, zou iedereen eigenlijk moeten doen, als je niet georganiseerd gaat leer je nog meer en is volgens mij toch leuker. Hier is het ook nat hoor (het giet nu) arme Anna moet vandaag beginnen met haar stage in de Leyens, half uur fietsen en ze is zoooo moe.
    Jullie vast ook, maar wel prettig moe, toch? Wat een interessant land, vonden jullie het niet een beetje eng, die ondergrondse kamers?
    Gaaf jullie foto's! Wie heeft die waar jullie samen op staan gemaakt?

    Geniet lekker verder en heel veel reisplezier, maar wel voorzichtig doen hoor!
    Groetjes van Roos

  • 06 November 2007 - 19:59

    Hennie En Jan:

    Nou Aad, je bent en blijft een beetje gek om dat slangenbloed te drinken. Ik moet er niet aan denken, bah!!!!Dus Vietnam is niet voor mij, met al die kleine ondergrondse tunnels:ik ben dus te groot. Dan maar buiten blijven.Fijn dat jullie zo snel van het vliegveld waren. Dat scheelt een hoop rompslomp. Hier is het helemaal niet warm: herfst in al zijn gedaantes. Zoals jullie zien schrijf ik jullie via het mail-adres van Astrid, wel op mijn eigen computer. Binnenkort zal ik zelf een mail-adres aanmaken, dan heb ik dit adres van Astrid niet meer nodig. Maar ik wilde met alle geweld jullie belevenissen tot nu toe bekijken en een bericht voor jullie achterlaten. Nog veel plezier en ik mail snel nog eens. Dikke kus, Jan en Hen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Vietnam

We gaan Vietnam onveilig maken!!

Recente Reisverslagen:

22 November 2007

Thuis!

18 November 2007

Sapa en terug in Hanoi

15 November 2007

Halong Bay en trein naar Sapa

10 November 2007

Nachttrein nar Hanoi

08 November 2007

My Son
Aad en Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 12021

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 04 Maart 2010

Zuid-India

26 Oktober 2007 - 21 November 2007

Vietnam

06 Oktober 2014 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: