Sapa en terug in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu Sapa en terug in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu

Sapa en terug in Hanoi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aad en Yvonne

18 November 2007 | Vietnam, Hanoi

Heerlijk, dag twee in Sapa begint met een zonnetje. We huren weer een brommer en hebben een kaart van de omgeving gekocht. We rijden heerlijk langs gigantische vergezichten met rijstvelden en mooie bergen met de daarbij behorende dorpjes. We bezoeken een H'mong dorp en worden vriendelijk onthaald, wel willen ze op het einde iets aan je verkopen maar dat doen we niet. We zijn in een hut geweest, nou hut, het was een bouwval van planken. Eerst moest je door de varkensdrek en eenmaal binnen zag je eerst geen hand voor ogen. Ja een groot vuur met daarboven een nog grotere ketel met ernaast een man. Hij stookte zijn eigen alcohol van rijst. We hebben het mogen proeven, bah sterk spul. Onderweg hebben we veel H'mong en Dzao mensen gezien. We noemen ze hobbits want ze zijn zo klein. Bijna iedereen heeft wel zin in een praatje en heel veel praten wat Engels. De Red Dzao heeft een rode muts op waardoor ze op kabouter Plop lijken. Ze kleuren hun stoffen zelf met meestal indogo maar ook met gele en groen kleurstof. Hun handen zijn daardoor mooi gekleurd, echt viezig om te zien. Ze raken je ook graag aan en vragen altijd of je kinderen hebt. Zij in ieder geval wel, ik heb geloof ik nog nooit zoveel jongs gezien. Kinderen, hangbuikzwijntjes, eendjes, kippen noem maar op. Bijna elke jonge vrouw draagt een kind op haar rug.
Nu zijn we weer terug in Hanoi en de reis zit er bijna op. Morgen nog wat voor thuis proberen te kopen.
Waarschijnlijk is dit het laatste verslagje wat ik schrijf. Maar je weet het nooit.
groetjes uit een (Ha)noisy stad.

• 18 November 2007 - 10:19

Mar:

Dat was dus een goed begin van de dag, zo met dat zonnetje. Die zelfgestookte alcohol van rijs is dan wel sterk, maar niet zo eng als slangenwijn. Hahaha ik zie het voor me, een gebied vol hobbits en kabouters plop. Zijn jullie niet per ongeluk in een film van Tolkien beland? Ahhhhhh hangbuikzwijntjes, die vind ik zo schattig. Jullie vakantie zit er dus alweer bijna op. Geniet er nog even van die paar laatste dagen. Voor als er geen verslagje meer komt, wens ik jullie alvast een hele goede reis terug.
    Groetjes Mar

• 19 November 2007 - 08:37

Monique:

Weer een heel leuk verslag met mooie foto's.

Groetjes en een goede reis terug,
    Monique