My Son - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu My Son - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu

My Son

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aad en Yvonne

08 November 2007 | Vietnam, Hué

He Hennie en Jan en Trudy, wat leuk dat jullie ons hebben gevonden.
Gisteren dus met de brommer naar de Champa ruines van My Son gegaan. De jongens van het hotel verzekerden ons dat het geen doen was alleen op de brommer, zij konden wel iemand regelen om ons te brengen. Mooi niet, en het was een makkie om er te komen. Onderweg nog mooie plaatjes gemaakt van waterbuffels in de rijstvelden, en van nog meer typisch Vietnamese dingen, zoals heel veel eenden in een rijstveld. Het was een mooie zonnige dag en ongeveer 24 graden. In My Son waren bijna geen toeristen, heerlijk om dan te kunnen fotograferen. Op de terugweg hebben we nog heerlijk in een lounge-achtig restaurantje aan de rivieroever gegeten.
Vandaag zijn we met de bus naar Hue gegaan. Hue is weer een grotere stad dan Hoi An en de fijne sfeer van Hoi An is niet te overtreffen. Hue noemt zich een keizerlijke stad omdat er veel keizers hebben geleefd. Er is een Citadel met een "Verboden purperen stad" nou ja de ruines ervan dan. Veel is verloren gegaan tijdens de gevechten met de Fransen en later door de bombardementen van de Amerikanen. Het zijn meer Chinese bouwwerken en ik betrap mezelf erop dat ik bhoeddistische, schrijf ik het goed, tempels veel mooier vind. Hier zijn ook veel meer touts, dat zijn vervelende jongens die je van alles willen aansmeren, van hotel tot toertje of restaurant. Zij krijgen provisie als je iets van hen, zeg maar, afneemt. Waarschijnlijk gaan we morgenavond al weer weg. Met de nachttrein naar Hanoi. Ik ben benieuwd hoe dat is. In het noorden willen we nog zo veel doen, de tijd gaat anders dringen. Dag, dag....
De groetjes van ons, en tot horens.

• 08 November 2007 - 16:34

Otoline:

He he eindelijk mooi weer en mooie dingen. gelukkig .

Heel veel plezier met het verdere deel van jullie rondreis en wij blijven hopen voor jullie op goed weer.

• 08 November 2007 - 20:56

Monique:

Dat Hoi An lijkt me wel erg leuk. Fijn dat het weer bij jullie beter geworden is. Hier wordt het weer alleen maar slechter, vanavond stormachtig en het komend weekend ook veel regen en wind.

Met Yaartje gaat het goed, ze eet goed en lijkt ook wat aangekomen te zijn. Het blijft nog wel een tenger beestje.

Groetjes Monique

• 08 November 2007 - 21:20

Mar:

Gelukkig droog en mooi weer. 24 graden lijkt me heerlijk om op de brommer te rijden. Het zullen vast weer geweldig mooie foto's worden die jullie maken! In ieder geval lijkt het me erg interessant allemaal als ik het zo lees en ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag. Fijn dat het met Yaartje ook zo goed gaat! Doei doei, groetjes Mar