Halong Bay en trein naar Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu Halong Bay en trein naar Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu

Halong Bay en trein naar Sapa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aad en Yvonne

15 November 2007 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal,

Hanoi is en blijft een drukke rumoerige stad. Wij noemen het Hanoise. Overal souveniershops en eettenten. We hebben het Mausoleum bekeken van Ho Chi Minh, Uncle Ho. Wat een lelijk bombastisch ding. Ervoor de grote ruimte voor de parades.
We zijn naar Halong Bay gegaan, Twee nachten drie dagen. Heerlijk op een boot langs de Karst rotsformaties varen. De boot had wel een bootrat aan boord. Aad had dropjes in een zijvakje van zijn rugzak. Die had hij dus gevonden. Het zakje kapot geknaagd en het zijvakje van de tas ook kapot. Overal in bed lagen de papiersnippers van het zakje en een aangevreten dropje, vond ie zeker niet lekker. Jeggie een rat/muis over ons bed!! We hebben hem niet gezien.
We hebben gezwommen in de Zuid Chinese Zee en heerlijk aan boord gegeten.
Daarna een dagje op Cat Ba eiland, wat een verademing, er is bijna geen verkeer.
Nog even op Monkey eiland op het strand gelegen, wat zijn we toch lui.
De dag erna terug naar de boot en langs drijvende dorpen terug naar Halong Bay en naar Hanoi. Die drijvende dorpen zijn te gek. Hele families, inclusief de honden, wonen op platforms van hout en drijvers. De meesten van hen kweken vis.
Nu zitten, na de nachttrein genomen te hebben, in Sapa. Het is een bergdorp en er hangt een dikke natte mist. Er is totaal geen zicht. We zien dus helemaal niets van de mooie omgeving. Wel lopen er Hmong vrouwen rond in klederdracht en zij proberen ons van alles te verkopen. Van tafelkleed tot armband en geborduurde tasjes. Onze nachttrein was trouwens voor een keer een hele luxe. We sliepen in een superschone couchette en we hadden de 4 persoons couchette voor ons alleen. Nu maar hopen op beter weer. Het is hier hartstikke koud en kil. Onze hotelkamer heeft een openhaard en bijna iedereen stookt hier nog op kolen. Maar ze hebben wel allemaal een mobiele telefoon. Hele rare combinatie.
Ze verkopen hier wel warme chocolademelk, en dat hebben we hard nodig.
Groetjes,

• 15 November 2007 - 09:35

Marit:

Wauw, klinkt wel ontzettend mooi allemaal en die foto van dat bootje met al dat gekleurde fruit, wat een plaatje!!!

Wat een domme rat zeg, beetje moeite doen voor dropjes die ie niet lust terwijl er waarschijnlijk veel lekkerdere dingen te vinden zijn, haha.

Goed om te horen dat de treinreis zo luxe was, hebben jullie ook wel verdiend na de laatste tegenvallende rit. Wat zonde dat het in de bergen zo mistig is, maar ja, de klederdracht zal wel veel goed maken.

Die warme chocolademelk zou hier ook niet verkeerd zijn, het is zo ontzettend koud!!! vandaag is het wel heerlijk, een graad of 4/5, zon en geen wind, zou zo een lange wandeling willen maken, maar ja, werken hè...

Heel veel plezier nog en geniet van de laatste paar dagen!!!
    Dikke kus en knuffel van mij

• 17 November 2007 - 21:44

Monique:

Zo jullie reis zit er bijna op, zo te lezen een hele afwisselende reis gehad.

Hier gaat alles erg goed, de twee vizsla dames liggen elke avond gestrekt voor de kachel. Yara is volgens mij wel 2 meter lang als ze helemaal gestrekt ligt. Het gaat erg goed met haar, ze eet goed en is volgens mij ook al wat aangekomen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Verder is het een heel lief meisje en een hele grote knuffelkont. Ze heeft zoveel trekjes van haar vader, echt heel leuk om mee te maken.

Tot volgende week en groetjes uit Erp

• 17 November 2007 - 22:56

Mar:

Brrrr een rat/muis in je slaapkamer. Maar ja, gelukkig hebben jullie er niets van gemerkt op dat moment. Lijkt me heel interessant om te zien die drijvende dorpen. Grappig is dat, iedere keer zie ik weer een nieuwe foto erbij. Leuk. Jammer dat het nu weer zo mistig was. Wel weer fijn dat de nachttrein zo schoon was en jullie hadden heerlijk ruimte en het rijk alleen. Even nog iets heel anders, Yoyca is geopereerd aan een tumor in de tepel. De tumor is verwijderd en ook de tepel zelf. Was best een flinke ingreep. Maar het gaat gelukkig weer wat beter met haar nu.
    Genieten jullie nog nog maar even lekker verder en tot het volgende verslag.
    Groetjes Mar