Nachttrein nar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu Nachttrein nar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu

Nachttrein nar Hanoi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aad en Yvonne

10 November 2007 | Vietnam, Hanoi

In Hue bleefhet maar regenen. Tussen de buien door ,op de brommer naar een pagode gegaan. Alles is toch minder mooi zonder zonnetje, er hangt een hele grauwsluier over de stad. Thuis hadden we al poncho's gekocht, nou die kwamen goed van pas. Een nadeel, ze zijn knalgeel. Toen we samen in die knalgele poncho's stonden ging ik spontaan de vogeltjesdans zingen met bijbehorende gebaren. We zagen er niet uit, en wapperen op de brommer!!!
In de middag de trein naar Hanoi genomen. We hadden een zg. softsleeper dus zou je zeggen dat moet goed liggen maar de treinsporen zijn zo slecht dat we door al het geschud en gehobbel maar moeilijk de slaap konden vatten. Echt fris waren de bedjes ook niet. De volgende morgen rond 5.00 uur stonden we dan in een ontwakend Hanoi. Vindt dan maar eens een hotel. Het had wel wat, mistig en fris en op bijna elke hoek een drukte van belang door kookpotten en de eters eromheen.Volgens mij eten de mannen voordat zij gaan werken dus op de hoek. Midden in de oude wijk ligt een meer waar we zo vroeg al heel veel mensen zagen joggen, wandelen en zelfs gymen en thai chi beoefenen. Dat waren dan wel vooral de oudjes. Dat is bij ons onmogelijk, niemand durft er toch op straat te gymen? We hebben een hotel in de oude wijk. De straatnamen hebben hier een thema. Ons hotel ligt in de zilversmid straat, overal zie je dan ook winkeltjes waar ze zilveren sieraden verkopen. Zo is ook een straat met alleen maar schoenen, alleen snoep, alleen ijzerwerken enz. Vanavond zaten we op een balkonterrasje maar we werden zowat vergast door de enorme hoeveelheid brommers onder ons. Ongelofelijk, zoveel brommers hebben we nog nooit gezien en het perst zich maar door die nauwe straten. Ook was er een avondmarkt, daar kwamen we ook nauwelijks doorheen. Overal is herrie en beweging. We gaan vroeg slapen en proberen de te korte nacht in de trein te compenseren. Doei, doei allemaal.

• 10 November 2007 - 15:47

Mar:

Hahaha ik zie het voor me, jullie in die knalgele pocho's! :P Wel jammer dat het maar zo bleef regen. Inderdaad ziet het er dan allemaal anders uit dat met een vrolijk zonnetje. Dat heb ik wel eens op tv gezien dat er tai chi etc. in parken beoefend wordt. Nee dat zul je hier niet zo snel zien. Hoewel...? Ik heb op het strand van Kijkduin ooit een paar jongens gezien die tai chi deden. Was wel leuk om te zien. Ik zie nu ook steeds wat meer foto's in de slideshow, leuk. Ik hoop dat jullie straks beter slapen dan de afgelopen nacht. Nog veel plezier en voor nu, welterusten. Grpetjes Mar

• 10 November 2007 - 17:28

Ottoline:

He verderrie al die regen, om niet goed van te worden.MAAR...... na al die regen komt zonneschijn.
    Dat wens ik jullie toe, een overvloed aan zon.
    En die mertentjes in die gele poncho's , ik zie het voor me,lachen, hahaha. ziet er in mijn gedachten niet uit, en dan ook nog de vogeltjes dans erbij. dollepret.

Slaap ze en tot het volgende avontuur. Doei doei

• 12 November 2007 - 08:23

Roos:

Had ik graag willen zien, jullie met die wapperende knalgele ponchos.
    Spannend wat jullie allemaal meemaken, hoop dat jullie de slaap wat ingehaald hebben, er is nog zoveel te doen en mee te maken voor jullie.

Mooie foto's! Leuk dit allemaal te zien!

Groetjes van Roos

• 12 November 2007 - 08:27

Monique:

Het blijft leuk om jullie te volgen op jullie reis. De foto's zijn ook erg mooi, ben benieuwd naar de rest.

• 12 November 2007 - 09:28

Marit:

Haha :-)
    Gaat ie?! de vogeltjesdans, net als toen in de file, weten jullie nog, schaam schaam.

Jammer dat de treinreis niet zo relaxed was.
    Gaaf om zo'n stadje te zien ontwaken, mooiste deel van de dag vind ik altijd, het ziet er anders uit, het ruikt lekker en er heerst een bepaalde rust, heerlijk.
    Een straat met alleen maar snoep, wat vervelend nou...

Veel plezier en ik kijk er naar uit de verhalen van jullie volgende avontuur te lezen, leuk leuk leuk.

Dikke kus XXX
    (iehhhh Allie)

• 13 November 2007 - 22:29

Peter En Vesna:

Haai haai,sjonge sjonge wat een verhalen zeg.
    Is echt wel kikke zo'n reis,als de kinderen het huis uit zijn gaan we jullie na'apen,we hebben alle berichtjes gelezen en de foto's bekeken,zullen jullie blijven volgen.
    Voor het weer hoef je niet hier te zijn want dat is klote,nou tot het volgende bericht uit vietnam,
    groetjes Vesna,Peter en de kinderen.

• 14 November 2007 - 11:47

Jos:

hoi allebei, eindelijk een berichtje van mij . Wel gekeken of er bericht was (in de haast), maar niet gevonden . NU DUS WEL ........... Wat een belevenissen, je merkt dat ze een heel andere manier van leven hebben . Wij durven dan niet te gymen op straat, maar wat voor onbenulligs zullen zij niet durven ???Wel heel economiesch om waren" in dezelfde straat te verkopen , zo van ïk ga vandaaag naar de schoenenstraat ,of laten we naar de beddenboulevard gaan ".Bij ons loop je je zolen onder je schoenen vandaan als je alleen maar een trui wilt hebben en dan kan je weer op zoek naar een goede schoenenverzoler... Wat die uitlaatgassen betreft zou ik daar nooit willen wonen., geef mij maar de frisse zeelucht. Leuk dat het zo goed met Yara gaat hoor . Een hele zorg minder. Hebben jullie nog byzondere planten gezien om mee te nemen, of zijn zij niet zo van de planterige. Ik zie n.l. weinig bomen in de straten staan en geen planten aan de huizen hangen (armoede of houden ze daar niet van )
    nou de groetjes van ons en tot gauw ziens jos.