Hoi An en een beetje zon - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu Hoi An en een beetje zon - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu

Hoi An en een beetje zon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aad en Yvonne

06 November 2007 | Vietnam, Hoi An

Hoi allemaal,
gisteren van Nha Trang naar Danang (500 km.)gevlogen voor nog geen 60 euro met z'n tweetjes. Van af daar met een local bus naar Hoi An gereden. Ze hebben ons belazerd met de bustickets en we wisten het maar niet betalen, geen busrit. Dus hebben we een compromis gesloten, toch te veel betaald maar niet zo veel als zij wilden. Het is elke dag een gevecht om de prijs ergens van rond te krijgen.
We zitten na een slechte nacht, in een te vochtige kamer, in een luxere kamer. Met computer op de kamer en de mogelijkheid om thee en koffie te maken. Hoi An is leuk, zeker nu het water iets minder hoog staat en de kade zo goed als droog is. Overal kan je zijden kleding en andere kleding laten aanmeten. Ook hangen overal Chinese lampionnen in alle maten en kleuren. Ik zou van alles willen kopen maar het moet allemaal meegedragen worden op mijn rug. Hopelijk hebben ze dit soort leuke dingetjes ook in Hanoi. Dan kan ik wel shoppen. Schoenenwinkeltjes vindt je op elke hoek van de straat net als de restaurants en andere eetgelegenheden. Gisteren hebben we zelfs een chocolade gebakje op!!!
Vandaag hebben we op de fiets de straten verkend en iets gegeten, vraag me niet wat, dat we bij een straatverkoopstertje hebben gekocht. Je weet wel zo'n vrouwtje met twee van die zware manden aan een soort juk op haar schouders. Het was zoet en gelig van kleur maar erg lekker.
Morgen, als het droog is, willen we een brommer huren en naar MY Son gaan. Een Unesco erfgoed met ruines van de Champa, een volk dat hier ooit leefde. Het was een religieuze plek. Het lijkt ons erg interessant, en wat we onderweg tegenkomen is mooi meegenomen. Als er tijd over is maken we ook nog een tochtje over de rivier naar de vissers en een dorpje waar ze leven van de houtbewerking.
Genoeg voor vandaag, allemaal weer de groetjes en tot horens.

• 06 November 2007 - 11:34

Ottoline:

Leuk, leuk leuk en dan ook nog beter weer. Geweldig, en laat jullie niet afzetten.

Groet en geniet meer dan normaal, nu het eindelijk beter weer lijkt te worden.

• 06 November 2007 - 13:20

Marit:

Gelukkig is het daar minder nat, niet voor niets gevlogen! vervelend dat ze je steeds af willen zetten, maar gelukkig zijn jullie allebei niet gek.

Klinkt helemaal fantastisch daar, goed om te horen dat alles goed gaat en dat er genoeg te zien is overal. Het eten is volgens mij echt een paradijs. Nemen jullie wat lekkers mee naar huis? en natuurlijk een mooie tas, haha.

Hier gaat alles prima, het is alleen echt herfst.

Liefs van mij

• 06 November 2007 - 15:32

Mar:

Wat een gezellig verslag om te lezen! Klinkt al een heel stuk beter nu het droger wordt. Als ik het zo lees is er genoeg te zien, te eten en te snoepen. Wel jammer dat je zo op moet letten dat je niet afgezet wordt maar gelukkig hadden jullie het wel in de gaten. Nu maar hopen dat het morgen droog is zodat het tochtje op de brommer door kan gaan.
    We gaan het vast weer lezen! Veel plezier.
    Groetjes Mar

• 06 November 2007 - 21:13

Hennie En Jan:

Ik hoop dat jullie wat beter weer krijgen dan de afgelopen dagen. Wel goed My Son bekijken en eventueel een foto sturen. Want ik zie, net als Astrid, mooie plaatjes in de boekjes en tv, maar ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen. Gaat het trouwens goed met Marit en die gekke hond? Kusjes, Jan en Hen

• 07 November 2007 - 08:25

Roos:

Gisteren zelfs een bericht hier in de krant gelezen over de overstromingen in Vietnam, maar gelukkig wordt het al beter zo te lezen.
    Jullie schrijven echt leuke verhalen en het is een genot om ze te lezen, dat kan echt niet iedereen, het lijkt net een soort dagboek.
    Hier is het nat, maar niet echt koud.

Interessant die ruines van de Champa, dat is nog eens aardrijkskundeles!

Groetjes en tot het volgende bericht, Roos