Drukke stad met te veel brommers - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu Drukke stad met te veel brommers - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Aad en Yvonne Mertens - WaarBenJij.nu

Drukke stad met te veel brommers

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aad en Yvonne

31 Oktober 2007 | Vietnam, Hanoi

De tweede dag hier in Saigon hebben we wandeling gemaakt langs de bezienswaardige panden e.d. Het was benauwd heet. Dat was dus even wennen. Lekker ons rond laten rijden in een cyclo, dat vinden we eigenlijk wel wat genant, wij met onze luie achterwerken zitten en zo'n klein mager mannetje trapt zich gek. Maar ze verdienen graag. Over al kan je hier eten, drinken noem maar op. Van westers tot Frans of Chinees en natuurlijk het echte Vietnames eten. Er staan ook echt overal straatstalletjes met allerlei voedsel. Het valt ons op dat ze altijd met eten bezig zijn, wassen, snijden, koken, kopen of verkopen. En overal vindt je Uncle Ho, Ho Chi Minh dus. Als standbeeld als vlag.
We zijn twee dagen naar de Mekong delta geweest. Met de boot heen en daar hebben we de drijvende markt bezocht. Indukwekkend en echt authentiek. De verkopers in grote boten met waar verkopen aan mensen in kleine bootjes die langszij komen. Hele gezinnen leven op het water, altijd zitten zij op hun hurken, hoe houden ze het vol. Aad heeft slangenwijn gedronken, wijn dus waar echte dode slangen in zitten, bah. Ik stop even, van de week de rest van de Mekong trip. Groetjes van ons

• 31 Oktober 2007 - 11:34

Astrid:

gaaf, die markt op het water. dat heb ik eens op tv gezien. jullie zijn daar gewoon. Eten in overvloed dus, lekker van alles proeven. ik zou nog geen minuut op m'n hurken kunnen zitten, maar zij zijn niet anders gewend. Viezerik ben jij zeg Aad, wanneer er een slang dood is bij ons, bewaar ik hem wel voor in jouw wijntje. Tot horens, ziens, ik kijk al uit naar de rest van jullie Mekong trip. groetjes

• 31 Oktober 2007 - 12:23

Marit:

Gadverdamme papa!!! kan me bijna niet voorstellen dat het lekker was. Hoop ook echt dat je er niet ziek van wordt.
    Klinkt wel weer ontzettend gaaf allemaal. Zo te horen was deze floating market beter dan die in Thailand.
    Merk je nu nog veel van al de strijd die daar gestreden is? moet haast wel indrukwekkend zijn om daar te lopen.
    Zetten jullie er binnenkort een mooie foto bij? kan niet wachten namelijk. Laat er ook maar één maken van jullie samen, vind ik leuk:)

Dikke kus
    - XXXX -

• 31 Oktober 2007 - 18:52

Ottoline:

Wat een geweldige vakantie hebben jullie zeg, en wat een verschillen met thuis he.

Wat een viezerik ben jij Aad,. Was het lekker????

Nog ongelooflijk leuke verhalen hoop ik van jullie te ontvangen en natuurlijk verschrikkelijk veel fotos.

Veel plezier daar en Aad niet al te veel gekkigheid he.

Groet

• 31 Oktober 2007 - 19:09

Mar:

Tja, wel zielig zo'n schriel mannetje die jullie de stad rond rijdt. Aan de andere kant zijn ze blij om wat te verdienen inderdaad. Getverderrie Aad, slangenwijn, hoe verzin je het!? Was het lekker, en kreeg je er geen mega kater van? Ho Chi Minh, ja als je die overal tegenkomt weet je zeker dat je in Vietnam bent en niet p.o. in China. ;) Nou Aad en Yvonne, geniet maar lekker verder. Ik kijk wel uit naar jullie volgende verslag dan geniet ik op deze manier gezellig mee. Groetjes van Mar

• 01 November 2007 - 08:04

Roos:

Leuke ervaring en precies wat jullie schrijven het meeste zal nog wel authentiek zijn en dus heel interessant. Op dit moment schijnt hier ook de zon, het is niet zo koud.

Straks met Anna naar assertiviteitstraining, zal wel lukken, ze belde net op dat ze een 5 voor haar nederlands had, helemaal in de stress door die 5, maar het komt wel goed.

Genieten jullie maar lekker verder en ook van het eten. Tot mailens!

Groetjes van roos

• 01 November 2007 - 08:06

Roos:

Vergat nog even tegen Aad te zeggen, jakkes, dat je dat durft, stoer hoor.
    groetjes